לפעמים קפיצת המדרגה המחשבתית מלעבוד כאדם בודד בעסק ועד להעסקה של עובד שכיר יכולה לקחת קצת זמן אך ברגע שתעסיקו את העובד הראשון שלכם, הדרך משם ועד להעסקה של יותר ויותר עובדים רק הופכת להיות קצרה יותר. ככל שיהיה לכם עובדים שתסמכו עליהם יותר ותתנו להם לדאוג לתחום האחריות שלהם בעסק שלכם, כך תהיו פנויים יותר למחשבות ורעיונות כיצד ניתן לקדם עוד ועוד את העסק.
הנה 3 כלים שיעזרו לכם לשפר את היעילות שלכם בתוך העסק שבניתם:
1. התרכזו במשימה אחת בכל פעם
כבעלים של עסק, היכולת שלכם להיות יעילים בעסק שלכם חשובה מאוד להתנהלות העסק ולגדילה שלו. הדרך הטובה ביותר להיות יעילים היא לתמקד במשימה אחת בכל פעם ולהשקיע את כל מה שצריך על מנת להשלים את המשימה. ניתן לדמות את מצב זה למצב שאתם בתוך מנהרה ויש רק דרך אחת קדימה, כתוצאה מכך אתם משקיעים את כל מה שיש לכם כדי ללכת בדרך זו, כאשר אנו ממוקדים אך ורק בדרך אחת השלמת המשימה תהיה קלה יותר וטובה יותר, הצלחות אלה כמובן הכרחיות לכם כבעלי עסקים.
לדוגמא, דרך שבה ניתן להקביל את הדימוי הקודם לסיטואציה יום יומית להיות למשל יום שהקצבנו לעצמנו מתוכו כשעתיים לביצוע עבודה משרדית, אך בפועל שקיענו במשימות אחרות והעבודה המשרדית לא בוצעה, בפועל הייתם פעילים וקידמתם דברים מסוימים של העסק כך שההרגשה הכללית עשויה להיות חיובית כי הספקתם לעשות דבר או שניים במהלך אותו יום אך אותה עבודה משרדית עדיין צריכה להתבצע ובמוקדם או במאוחר היא באמת תתבצע, עצם זה שהיא תועדפה במקום נמוך יותר יגרום לחלק הזה להיות רק בסדר במקום מצוין. כבעלי עסק אתם לא רוצים להיות רק בסדר, תשאפו להיות מצוינים בכל דבר שאתם עושים וזכרו שאתם המודל לחיקוי של הצוות שלכם והם יפעלו ככל הנראה בהשראתכם. עכשיו תשאלו את עצמכם שאלה אחת, האם אתם מעסיקים עובדים כדי שיעשו את העבודה שלהם בסדר או שאתם רוצים שהם יהיו מצוינים? התשובה ככל הנראה ברורה לכולנו…
דרך אחת לביצוע מטרות ביעילות היא לבצע אותן בצורה שיטתית ובסדר מסוים לפי חשיבות המשימה לעסק. הנה דוגמא לסדר יום שאפשר להפיק ממנו ביצועים מקסימליים:
- 5:30- השכמה + קפה
- 6:30- אימון
- 7:30- ארוחת בוקר
- 8:30- שיחה עם העובדים של אותו יום
- 9:00- ניהול חשבונות
- 10:00- כתיבת תוכן שיווקי
- 11:00- ביצוע מנהלות
- 12:00- ארוחת צהריים
- 13:30- ישיבה אסטרגטית לפיתוח העסק
- 15:30- ארוחת ביניים
- 16:00- המשך ביצוע מנהלות
- 17:00- סיום יום העבודה
2. אתם לא הכי טובים בהכל
יכול להיות שחלק מכם יחשבו שהסעיף הזה הוא שטויות ולא נכון בשום צורה כי אתם הכי טובים בעסק שלכם בכל דבר, המציאות היא שבעסק מצליח הבעלים של העסק הוא ממש לא הכי טוב בכל דבר. במקרה הטוב אתם יכולים להיות ממש טובים ב2-3 דברים, והדברים האלה שאתם ממש טובים בהם הם הדברים שבהם אתם צריכים להשקיע את רוב הזמן שלכם. בעלי עסק רבים נופלים בסעיף זה מתוך האמונה שהם הקימו את העסק ואף אחד לא מכיר את העסק שלהם טוב כמוהם. במציאות, למרות שאתם הקמת את העסק שלכם, זה עדיין לא עושה אתכם מומחים לכל עניין ועניין בעסק ויכול להיות שאתם זה לא מה שעסק צריך כדי להתקדם ולהשתפר. לדוגמא, יכול להיות מאמן שיהיה מקצועי מאוד בתחום האימון או בתחום הניהול יהיה פחות מוצלח מה שיכול לגרום לעסק להיות תקוע ולכן יצטרך להביא מנהל לעסק שיקח אותו כמה צעדים קדימה, אותו דבר הפוך, מאמן שהידע המקצועי שלו הוא רק בסדר אבל יכולות הניהול שלו הן מצוינות, עדיף לו להביא מאמן שכיר שיהיה מצוין כדי שאותו בעל עסק יוכל להתמקד בניהול. קחו בחשבון כמובן שהצוות שיתחיל איתכם את הדרך בעסק שלכם, לא בטוח שישאר שם לאורך זמן ותמיד תהיה תחלופה, כמו למשל אם זה להביא מאמן יותר טוב, יותר זמין או כזה שיש לו יותר הסמכות והכשרות במהלך הקריירה שיהפכו אותו למקצועי יותר.
לכן כשאתם בונים את העסק שלכם, ושוב לא חשוב אם זה חדר כושר, סטודיו, קבוצת ריצה או כל דבר אחר בתחומי הספורט השונים, חשוב שתקיפו את עצמכם בצוות הכי טוב ומתאים לכם, כאלה שישלימו את החסרונות שלכם וידעו לפצות על החלקים שאתם יותר חלשים בהם או שאין לכם זמן לפנות להם.
הנה כמה פרמטרים שחשוב שיהיו בקרב עובדי העסק שלכם:
א. מנהיגות- אתם המנהיגים של העסק שלכם, ואתם צריכים להיות אלה שמספקים את הרעיונות, את החזון ואת הדרך שהעסק שלכם הולך לכיוונה. יחד עם זאת אתם לא יכולים להיות תמיד בכל מקום ולכן תמיד יכול להיות טוב שגם העובדים שלכם יגלו מנהיגות כשתצטרכו אותם.
ב. ניהול- אתם צריכים לדעת לנהל את הצוות שלכם בצורה הטובה והנכונה ביותר אך לפעמים אין לכם כבעלי העסק את הזמן לכך, לכן חשוב להעסיק מנהל שידע לדרבן ולנהל את צוות העובדים כמו שאתם הייתם עושים זאת בעצמכם ואף יותר טוב.
ג. מכירות- גם אם אתם מוכרים את השיטה או החזון שלכם בצורה הטובה ביותר, לפעמים יותר נכון להביא עובד או עובדת שימכרו אתכם ואת השיטה שלכם כמו שאתם הייתם מוכרים את עצמכם.
ד. שיווק- לפעמים לדעת למכור ולדעת לשווק הם שני דברים שונים, לכן חשוב לדעת גם לשווק את העסק שלכם מול הקהל המתאים ובפלטרפורמה הנכונה. מדובר פה על עולם עצום של שיווק ולכן יהיה נכון לפעמים להביא את השיווק ממקור חיצוני כדי שתוכלו אתם להתעסק במה שאתם יודעים הכי טוב.
ה. ניהול משרד- עבודה משרדית היא חלק הכרחי בבניית עסק אך חשוב לזכור שהמטרה שלכם היא לקדם את העסק ולא לדאוג לעבודה משרדית, דאגו שיהיה מי שיעשה בשבילכם את העבודה המשרדית כדי שאתם תוכלו להתמקד במה שאתם צריכים.
3. אתם תקבעו את תיאור התפקיד שלכם
כמו שדיברנו בסעיפים הקודמים, אתם לא יכולים להיות טובים בהכל אבל כעסק קטן יכול להיות שתצטרכו להיות תחת כמו כובעים בעסק, למשל אם פתחתם סטודיו לאימוני קבוצות אז לפחות בהתחלה תצטרכו גם לאמן, גם להתקשר למתעניינים, גם לקבוע לו”ז ולהוציא קבלות, גם לשווק וגם לנהל את כל העסק מלמעלה. עם הזמן וככל שהעסק יגדל תצטרכו לחלק סמכויות יותר ויותר על מנת שהעסק ימשיך לתפקד בצורה טובה ויעילה. חשוב לזכור שבסופו של דבר הכוח נמצא בידיים שלכם, ואתם תעשו בעסק את מה שתחליטו שאתם צריכים לעשות, אך זכרו שכמות האחריות שאתם יכולים לשים על עצמכם היא מוגבלת ולכן חשוב גם להחליט מה אתם מעדיפים לעשות בעצמכם ומה תתנו לעובדים שלכם לעשות.
לסיכום, לא משנה אם אתם בעלים של חדר כושר, סטודיו, קבוצת אימון או כל דבר אחר, זכרו שלמרות שאנו חיים בעולם שבו נרצה לראות תמורה כספית בעד כל פעולה שלנו ואנו נמדדים בהפרש בין מה שאנו מכניסים למה שאנו מוציאים, אנו משקיעים יותר מדי משאבים ויותר מדי זמן מהיום שלנו בלקדם את העסק לטווח הקצר בלי לחשוב על הטווח הרחוק, חשוב שנעצור רגע, נסתכל על התמונה הגדולה, ונראה לאן העסק שלנו באמת יכול להגיע אם רק נעשה את זה נכון.