איך תגרמו ל2022 להיות טובה יותר כמאמנים וכמתאמנים

מוזמנים לשתף ב

כל שנה מתחילה פחות או יותר אותו הדבר, מתחילים את חודש ינואר עם אמירות כמו “השנה אני יורד במשקל” או “השנה אני סוף סוף נכנס לכושר” ועוד המון משפטים דומים ושונים. בפועל כשמגיעים לחודשים מרץ אפריל המוטיביצה כבר מתחילה לרדת וחודש חודשיים אחרי כבר חוזרים חזרה לאותם הרגלים ישנים, זוהי סיטואיצה מוכרת מאוד גם למאמנים מביניכם שרואים עליה בכמות המתעניינים בתחילת השנה ואת הדעיכה במהלך השנה וגם כמובן לאלה שמרגישים את זה על עצמם בכל שנה מחדש ופשוט רוצים להיכנס לכושר ולהריד את העודפים שצברו במהלך השנים.

חשבתם פעם למה זה קורה? למה כל כך הרבה אנשים מתחילים את השנה עם ציפיות כל כך גבוהות אבל לא עומדים במבחן התוצאה וחוזרים להרגלים הישנים לאחר כמה חודשים (במקרה הטוב) של התמדה או נסיון לפחות נסיון להתמיד?

יש לכך כמה סיבות אבל אחת מהסיבות המרכזיות היא תכנון לקוי של הזמן המוקדש לאימון.

הרוב המוחלט של אותם אנשים שעושים את ההחלטה בתחילת השנה שהגיע הזמן ללכת לחדר הכושר, עושים שינוי של 180 מעלות וממש עולים במכה מ-0 ל100% עבודה והם קופצים ישר ל5-6 אימונים בשבוע עם צמצום מסיבי של כמויות האוכל שאוכלים במהלך היום. לא צריך לציין שלאדם שלא רגיל לבצע נפח של 5-6 אימונים בשבוע ולא רגיל להיות תחת מסגרת תזונתית יהיה קשה מאוד לעמוד בעומס וכאשר רמות המוטבציה וההתלהבות ההתחלתית יתחילו לרדת לאחר כמה חודשים, הדרך לחזרה להרגלים הישנים תהיה קצרה מאוד.

אחת התכונות שאותה חולקים מתאמנים שמצליחים להתמיד לאורך שנים או אפילו אתם המאמנים היא היכולת לשלב את האימונים והתזונה במידה ובהדרגתיות. אתם כבר הבנתם שזה לא ספרינט, המטרה היא לא לרדת במשקל ולהיכנס לכושר בזמן הקצר ביותר, הרי אף אחד לא העלה את כל המשקל העודף שלו בחודש או חודשיים- זה תהליך שלקח ככל הנראה כמה חודשים טובים ואפילו כמה שנים. לכן חשוב להבין שאנחנו מדברים פה יותר על מירוץ בסגנון של מרתון, צריך להגיע מחושב, להכיר את החזקות והחולשות שלכם, להתחיל בקצב שאתם יכולים להתמיד בו ולעלות בהדרגתיות.

ישנן מספר רב של דוגמאות של אנשים מצליחים מאוד מהתחום שגם הם עשו את הכל בהדרגה, כאשר דוגמא אחת היא של ספורטאי קצת אנונימי בשם ארנולד שוורצנגר. למי שלא מכיר את ארנולד, מעבר לכך שהוא כוכב קולנוע משנות ה80 וה90 בעיקר, לפני הכניסה שלו למסך הגדול הוא התפרסם בעיקר עקב היותו מפתח גוף מקצועי ואף זכה כמה פעמים בתואר “מר עולם” (Mr. Olympia). כאשר מסתכלים עליו ואיך הוא נראה במהלך השנים שבמהלכן הוא התחרה , קל מאוד לחשוב שהוא בילה את רוב חייו בתוך חדר הכושר אך בפועל לא כך הדבר. הוא נהג לחלק את השנה שלו ל4 חלקים בהתאם לתחרות. בחודשים לאחר התחרות הוא נהג להתאושש מהתקופה הקשה והגיע לחדר הכושר 2-3 פעמים בשבוע לאימונים קלים יחסית במשך של לא יותר מ20 דקות. המטרה כאן הייתה לתת גם לגוף וגם למוח להתאושש מתקופת התחרות. בחודשים לאחר מכאן הוא נהג להעלות את העומס ל3-4 אימונים בחדר הכושר בשבוע עם משך אימון של לא יותר מ-75 דקות כולל הכל. בשלב השלישי הוא כבר עלה ל6 אימונים בשבוע בחדר הכושר עם משך של 90-120 דקות לכל אימון, תוך מתן דגש על חלקים יותר חלשים בגוף (לא שהיו לו הרבה כאלה). בשלב האחרון שהגיע 3 חודשים לפני התחרות הוא העלה שוב דרגה ועלה ל2 אימונים ביום ומשך אימון של 2-3 שעות ביום. חשוב לזכור שזה ממש לא אומר שמתאמן הרגיל צריך לעשות 2 אימונים ביום או להתאמן 3 שעות ביום, אך התיאור הזה בא להמחיש את העובדה לכך שאפילו מתאמני העלית שכביכול חיים בחדר הכושר, גם להם יש תוכנית וגם הם עובדים בהדרגתיות על מנת לשמור על הגוף ועל רמות המוטיבציה שלהם במהלך האימונים.

ארנולד הוא רק דוגמא אחת מתוך רבות של מתאמני עלית שהבינו את החשיבות של מנוחה לנפש ולגוף, במיוחד לאחר תקופה אינטנסיבית, ורק לאחר שהתאוששו מספיק הם הרשו לעצמם לחזור לסבב נוסף, כאשר כל סבב התחיל בהדרגה כמובן ושינוי התוכנית כל כמה חודשים.

אז לשנת 2022, במקום ללכת “אול אין” על כל הקופה ולקפוץ לכמות אימונים ושגרה שלא תצליחו לעמוד בה, נסו לשלוט בקצב שאתם משנים את השגרה שלכם, התחילו עם כמות אימונים נמוכה יותר של 2-3 אימונים בשבוע ועם הגבלה תזונתית ריאלית (כמובן שעדיף להיעזר בתזונאי/ת שיעזרו לכם בתהליך) ומשם תעלו ותדייקו את עצמכם בהדרגתיות לפי ההרגשה שלכם. לאחר כמה חודשים של עבודה מומלץ גם לקחת שבוע לעצמכם ולהירגע מעומס האימונים על מנת לתת לגוף ולנפש לנוח רגע. ולמאמנים שביניכם, אתם אלו שתאזנו את המתאמנים שלכם ותדעו להגיד להם כמה ואיך הם צריכים להתאמן, בסוף ככה תצליחו להחזיק את אותם מתאמנים לאורך זמן. זוהי הדרך הטובה ביותר עבורכם כדי לגרום ל2022 להיות שונה מהקודמות לה.

 

 

אודות קמפוס 4FITNESS

ברוכים הבאים לקמפוס 4Fitness אשר הוקם בשנת 2019 כדי לספק מענה מתקדם ומקצועי לאנשים השואפים להתפתח ולהתמחות כמאמנים בענפי הכושר והספורט השונים, על בסיס של ניסיון שנצבר בשטח.

הצוות הניהולי והמקצועי שלנו מגיע עם עשרות שנים של ניסיון מתחום הכושר הגופני, כולם מאמנים בהכשרתם אשר ביקשו לפתח קמפוס נגיש, זמין, שמעביר את הידע המקצועי הגבוה בתחום בגובה העיניים ומתוך שאיפה לספק יחס אישי וחוויית לימודים מרגע הפניה ועד לקבלת התעודה.

מייסדי קמפוס 4Fitness הציבו לעצמם כחזון לפתח את הספורט בכל הרמות, זאת באמצעות אמונה בפעילות כדרך חיים ועל ידי אימון ספורטאים חדשים וותיקים בקבוצות מקצועיות בריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וטריאתלון.

מאמרים אחרונים

תרצו שנחזור אליכם ?

מלאו את הטופס ויעוץ לימודים יחזור אליכם בהקדם
 
גלילה למעלה

מלאו את הטופס ויעוץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן