המדריך לשליטה באומנות האימון

מוזמנים לשתף ב

אם המטרה שלכם היא להיות מאמנים טובים יותר, חשוב שתבינו דבר אחד חשוב מאוד בנוגע לאימון- יכולת האימון שלכם תימדד בכמה המתאמנים שלכם דבקים בכם ונשארים איתכם לאורך זמן.

אתם יכולים להיות הכי מקצועיים באיזור, לתת את תוכניות האימון המושקעות, מוקפדות ונכונות ביותר בעבור המתאמנים שלכם, כל זאת במידה והמתאמן אכן ממלא אחר התוכניות ומבצע כל מה שצריך במסגרת התוכנית, כי במידה והוא עושה רק חלק- התוצאות הרצויות ככל הנראה לא יגיעו. המפתח בלהיות מאמן טוב יותר היא לגרום למתאמן שלכם לשנות את דפוסי ההתנהגות שלהם, זה האתגר וזה מה שמבדיל בין מאמן ממוצע למאמן מצוין.

במהלך השנים צברנו ניסיון כמאמנים ומצאנו כמה דברים שאותם מבצעים מאמנים מצוינים בשגרה על מנת לעזור למתאמנים שלהם לשנות את דפוסי ההתנהגות שלהם ולהגיע לתוצאות שאותן הם כל כך רוצים להשיג, הכנו לכם 6 טיפים שיעזרו לכם לשלוט טוב יותר באומנות האימון, לקחת אתכם כמה צעדים קדימה ולתת לכם יתרון על פני המתחרים.

  1. תאספו כמה שיותר מידע- הסיבה שאתם יכולים לאמן מישהו היא בגלל שהוא או היא מאמנים שאתם יכולים לעזור להם להשיג את המטרה שלהם, מטרה שהם לא יכולים להשיג אותה בעצמם מסיבה כזו או אחרת. על מנת לענות על הציפיות שלהם, אתם צריכים להבין לגביהם  כמה דברים עוד לפני שבכלל התחלתם לאמן אותם, שאלות כמו מי הם בכלל? איזה סוג אנשים הם? מה המטרות שלהם? מה הם כבר עשו על מנת להשיג את המטרה הזו? ואיפה הם טעו בדרך? המטרה היא לחפור עמוק ככל האפשר על מנת לגלות כל מכשול או אתגר עתידי שיכול לפגוע בתהליך שלכם יחד.
  2. קבעו מטרות ברורות ואפשריות- כמו שכבר הזכרנו בסעיף הקודם, המתאמן מגיע אליכם על מנת שתעזרו לו להשיג את המטרות שלו. הדרך היחידה לדעת אם צלחתם את האתגר ואם השגתם את המטרות היא להגדיר אותן מראש ולקבוע יעדים ברורים כדי לבחון את קצב ההתקדמות.  בנוסף, עליכם לוודא כי המטרות של המתאמן שלכם הן מטרות אמיתיות- מטרות שהוא באמת רוצה להשיג ולא יחפש תירוצים בדרך ללמה הוא לא מצליח להתמיד. אם תצליחו למצוא את המטרה האמיתית של המתאמן שלכם, זו שהוא באמת באמת רוצה להשיג, רמות המוטיבציה של המתאמן יעלו פלאים ככל שהם יתקדמו לעבר מטרה זו.
  3. תאמו ציפיות עם המתאמן- אותם מאמנים שבאמת מבינים את אומנות האימון מבינים שאימון של מתאמן כלשהו זוהי התחייבות דו צדדית. למתאמן יש את המטרה שהוא מצפה מכם לעזור לו להשיג, ולכם כמאמנים יש את  התוכנית והאסטרטגיה להשיג את המטרה שאתם מצפים מהמתאמן שלכם לבצע. לכן בתחילת כל תהליך, או אפילו במהלך התהליך, חשוב לתאם ציפיות כדי שגם אתם תהיו בטוחים שאתם מבינים מהם המטרות של המתאמן, והמתאמן מצד שני יבין מה ידרש ממנו על מנת להשיג מטרות אלה.
  4. תעדו את ההתקדמות של המתאמן- תמונות הן הלב הפועם של כל תהליך של שינוי ויזואלי. התמונות נותנות השראה לאנשים מסביב ומייצרות מתעניינים חדשים ללא מאמץ. תחשבו על זה ככה- רוב הלקוחות מתחילים תהליך כאשר הם נמצאים בנקודה א’ אבל הם רוצים להיות בנקודה ב’, אדם שיתקל במדיה החברתית בתמונות של לפני ואחרי של מתאמנים שלכם יכול להבין שזה השינוי שהוא רוצה ומכאן זו רק שאלה של זמן מתי הוא יצור אתכם קשר לתחילת תהליך חדש.
  5. בצעו מדידות תקופתיות- מדידות תקופתיות כמו מדידות אנתרופומטריות (משקל, היקפים, אחוזי שומן) או מדידות לשיפור ברמות הכושר הגופני, עוזרים למתאמן לשמור על מוטיבציה גבוהה מכיוון שיש להם אפשרות לעקוב אחר ההתקדמות שלהם לכיוון המטרה אותה הם כל כך רוצים להשיג. ללא מעקב שכזה יש שינויים שלפעמים לא רואים ביום יום בעין ובמידה והמתאמן לא רואה את השינוי בעיניים, הדרך לירידה במוטיביצה ולהפסקת התהליך הופכת להיות יותר ויותר קצרה.
  6. קבעו יעדים נוספים שלא קשורים למטרות- יהיו שבועות שבהם השינוי הנמדד בדרך למטרה יהיה קטן או לא יקרה בכלל מה שיכול לגרום לירידה ברמות המוטיביצה של המתאמן וכמו כדור שלג זה יכול לגרום למתאמן ללכת אחורה, להחסיר אימונים, לוותר לעצמו יותר ולהרחיק אותו מן המטרות שלו. לכן חשוב גם לקבוע מטרות נוספות שיוכלו להוות מדד לשיפור ועל ידי כך להראות למתאמן שכן יש התקדמות, אבל בצורה קצת שונה. לדוגמא, הגיע אליכם מתאמן שהמטרה שלו היא לרדת במשקל ולהתחטב, על הדרך אתם יכולים לקבוע לו גם מטרה להצליח לרוץ 5 ק”מ בפחות מ30 דקות. ככה במידה ותגיע תקופה שבה יש קצת עצירה בירידה במשקל(והיא ככל הנראה תגיע במוקדם או במאוחר) תוכלו למדוד גם את השיפור ביכולת הריצה של המתאמן ולשמור על רמות מוטיביצה גבוהות גם בשבועות שבהן יש פחות תוצאות, שכן אם המתאמן מרגיש שיפור באימונים אז הוא ידע שהתהליך עובד ויסמוך עליכם עוד יותר בסוף.
  7. מעקבים נוספים ושיתופי פעולה- חשוב לזכור שהזמן שלכם עם המתאמן מוגבל לכמות האימונים שאתם מבצעים יחד במהלך השבוע. המליצו למתאמן לעקוב אחר הפעילות שלו גם כשהוא לא מתאמן איתכם, למשל באמצעות שעון ספורט, מד צעדים, מדד לאיכות השינה או כל דבר אחר. כך תוכלו לעקוב אחר התקדמות המתאמן שלכם גם מרחוק ותוכלו לתת המלצות שלווא דווקא קשורות לאימון עצמו. בנוסף, כמאמנים חשוב לזכור שהתמקצעתם בתחום האימון בלבד והתעודה לא הקנתה לכם יכולות או ידע להיות מטפלים מסוג אחר כמו תזונאים/ פיזיותרפיסטים או רופאים למשל. לכן ניסו ליצור קשרים ושיתופי פעולה עם אנשי מקצוע באיזור שלכם שיכולים לעזור לכם לתת שירות טוב ומקצועי יותר למתאמן שלכם, ובנוסף אל תשכחו שאם תפנו לאיש מקצוע לקוח חדש, בפעם הבאה שיבוא אליו לקוח חדש שיחפש מאמן כלשהו הוא יזכור להפנות אותו אליכם.

לסיכום, אימון כאמור הוא אומנות, וכמו כל אומנות אחרת -שליטה באומנות האימון היא משהו שמגיעים אליו עם הזמן והניסיון במקצוע, ככל שתשלטו באומנות האימון בצורה טובה יותר כך השירות שתתנו למתאמנים שלכם ישתפר והיכולת שלכם לשמר מתאמנים יחד עם השגת המטרות שלהם יחד איתם רק תגדל ותגדל. רוצים להפוך אהבה למקצוע? מעוניים בקריירה בתחומי הספורט? אם עניתם כן על השאלות הללו המקום שלכם הוא אצלנו בקמפוס. אז מה תקבלו מאיתנו בקמפוס 4 פיטנס?

  • שילוב של ידע עיוני ומעשי עדכני ביותר
  • מרצים העובדים בתעשיה שיתנו לכם את כל הכלים כדי להצליח
  • מסגרת תומכת שתעזור לכם לסיים את הקורס בהצלחה יחד עם מגבלות החיים השונות
  • הפתעות מיוחדות נוספות במסגרת הקורסים

תוכלו ללמוד אצלנו בקמפוס מקצועות כמו קורס מדריכי חדר כושר, מדריכי טריאתלון, פילאטיס מזרון, תזונה למאמנים, מאמני ריצות ארוכות ועוד ועד. אתם עוד פה? קדימה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!!

רוצים ללמוד להיות המאמנים הכי טובים בעבור המתאמנים שלכם?

בואו ללמוד איתנו בקמפוס ואנחנו כבר נדאג לכל השאר

 

 

 

אודות קמפוס 4FITNESS

ברוכים הבאים לקמפוס 4Fitness אשר הוקם בשנת 2019 כדי לספק מענה מתקדם ומקצועי לאנשים השואפים להתפתח ולהתמחות כמאמנים בענפי הכושר והספורט השונים, על בסיס של ניסיון שנצבר בשטח.

הצוות הניהולי והמקצועי שלנו מגיע עם עשרות שנים של ניסיון מתחום הכושר הגופני, כולם מאמנים בהכשרתם אשר ביקשו לפתח קמפוס נגיש, זמין, שמעביר את הידע המקצועי הגבוה בתחום בגובה העיניים ומתוך שאיפה לספק יחס אישי וחוויית לימודים מרגע הפניה ועד לקבלת התעודה.

מייסדי קמפוס 4Fitness הציבו לעצמם כחזון לפתח את הספורט בכל הרמות, זאת באמצעות אמונה בפעילות כדרך חיים ועל ידי אימון ספורטאים חדשים וותיקים בקבוצות מקצועיות בריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וטריאתלון.

מאמרים אחרונים

תרצו שנחזור אליכם ?

מלאו את הטופס ויעוץ לימודים יחזור אליכם בהקדם
 
גלילה למעלה

מלאו את הטופס ויעוץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן