מה לעשות כשהמתאמנים מפסיקים לראות תוצאות

מוזמנים לשתף ב

האם לדעתכם המטרה של רוב המתאמנים שלכם היא לרדת במשקל או להתחטב?

אם עניתם כן, האם ידעתם שהכלי היחיד כמעט שמאמנים משתמשים בו הוא להנחות את המתאמן לשמור על גרעון קלורי? ההשלכות של הנחיות כאלה ככל הנראה יביאו חלק מהלקוחות שלכם להיות פשוט רעבים ולא מרוצים. הבעיה היא שלא תמיד יש פתרון מיידי לבעיה של המתאמן, חלק מהמתאמנים ישיגו תוצאות בהתחלה ואכן ירדו במשקל או יתחטבו אך התוצאות לא ימשיכו לאורך זמן ארוך מדי ובשלב מסוים הירידה תפסיק. ומה עושים כשנתקעים? טעות נפוצה של מאמנים היא פשוט להנחות להגדיל את הגרעון הקלורי עוד יותר על ידי צמצמום אוכל נוסף או על ידי הגדלת הפעילות הגופנית.

כנראה שזוהי אינה תוכנית טובה, בשלב מסוים המתאמן פשוט יפסיק לרדת במשקל ואז כל מה שישאר זאת תחושה של חוסר אונים, לחץ ורעב מתמשך. תחושות אלה בשלב מסוים גם יגרמו למתאמן ככל הנראה לעלות בחזרה את כל מה שכן הצליח לרדת (ולפעמים גם יותר)

אז מה כן אפשר לעשות?

אופציה אחת היא לבצע פריודיזציה, הגוף יודע להסתגל למצבי סטרס וככל שיורדים במשקל הוא דורש פחות קלוריות ולכן קשה יותר לרדת משקל וכך ירידה של כל קילו או כל אחוז שומן הופכת למלחמה עצמית מול הגוף, לכן ניתן להחליף את הגישה ואת המטרה מפעם לפעם ולא תמיד לחפש רק את הירידה במשקל ועל ידי כך להמנע מהסתגלות של הגוף למצב אחד. חשוב לזכור כי ככל שהמתאמן ימצא בגרעון קלורי למשך זמן ארוך יותר כך הסיכוי שתופעות הלוואי השליליות ישפיעו יותר ויותר- יותר לחץ, חוסר אונים וכמובן רעב. גרעון קלורי גם מפריע מאוד לגוף לבנות רקמות חדשות כמו שריר ואף גורם לגוף לאבד שריר ברמה מסויימת גם אם המתאמן עובד בצורה טובה באימונים. גם תפקודים הורמונליים עשויים להיפגע ולגרום לירידה בקצב חילוף החומרים וכך רמות האנרגיה במהלך היום יתחילו לרדת ותחושות הרעב והחשקים התזונתיים רק יעלו ויעלו.

לעומת זאת, גם במצב של מאזן קלורי חיובי (או עלייה יזומה במשקל) ישנם סיכונים והשלכות מסוימת על הגוף. מצד אחד ישנן השפעות חיוביות למאזן חיובי:

  • עליה ביצירת השריר בגוף
  • ירידה בפירוק ההשריר
  • שמירה על תפקוד הורמונלי תקין
  • חשק מיני גבוה יותר
  • התאוששות טובה יותר מאימונים
  • רמת אנרגטית גבוהה יותר במהלך היום

יחד עם זאת, מאזן חיובי למשך זמן ארוך מדי עלול לגרום לעודף משקל, תנגודת לאינסולין ועליה ברמות הדלקת בגוף.

לכן, פריודיזציה (או חלוקה לשלבים) תתרום למיקסום ההשפעות החיוביות גם של גרעון קלורי וגם של מאזן קלורי חיובי וכן, שמירה על זמין סביר לכל אחד מהשלבים תתרום לשיפור התוצאות.

ואיך נדע מהו זמן סביר לכל שלב? קודם כל זה דורש ניסיון, הבנה, הכרה של המתאמן וידע בתחום. 

האם הפריודיזציה צריכה להיות זהה עבור כל המתאמנים?

בקצרה, לא! התקופות יהיו שונות בעבור כל מתאמן, למתאמן אחד יכול להיות קל יותר להיות בגרעון קלורי לתקופה ארוכה יחסית ומתאמן אחר יגיע למיצוי תוך חודש ויהיה לו קשה להמשיך. לכן מה שחשוב הוא תשומת הלב האינדיבידואלית בעבור כל מתאמן, תקשיבו לכל אחד ולמה שעובר עליו ותחליטו יחד איתו האם זהו זמן נכון לשנות שלב או לא. במידה ואתם כמאמנים מרגישים שחסר לכם משהו כדי לדעת כיצד לעזור בתהליך או מתי לעבור בין שלבים, תמיד ניתן לפנות גם לאיש מקצוע שיתרום את חלקו ויעזור למתאמן שלכם להגיע לתוצאות טובות יותר. זה לא יגרום לכם להיות פחות מקצועיים מול המתאמן אלא להפך, הוא ירגיש שהוא מקבל את הליווי הטוב והמקצועי ביותר שהוא יכול לבקש.

רוצים ללמוד להיות המאמנים הכי טובים בעבור המתאמנים שלכם?

בואו ללמוד איתנו בקמפוס ואנחנו כבר נדאג לכל השאר

 

 

 

אודות קמפוס 4FITNESS

ברוכים הבאים לקמפוס 4Fitness אשר הוקם בשנת 2019 כדי לספק מענה מתקדם ומקצועי לאנשים השואפים להתפתח ולהתמחות כמאמנים בענפי הכושר והספורט השונים, על בסיס של ניסיון שנצבר בשטח.

הצוות הניהולי והמקצועי שלנו מגיע עם עשרות שנים של ניסיון מתחום הכושר הגופני, כולם מאמנים בהכשרתם אשר ביקשו לפתח קמפוס נגיש, זמין, שמעביר את הידע המקצועי הגבוה בתחום בגובה העיניים ומתוך שאיפה לספק יחס אישי וחוויית לימודים מרגע הפניה ועד לקבלת התעודה.

מייסדי קמפוס 4Fitness הציבו לעצמם כחזון לפתח את הספורט בכל הרמות, זאת באמצעות אמונה בפעילות כדרך חיים ועל ידי אימון ספורטאים חדשים וותיקים בקבוצות מקצועיות בריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וטריאתלון.

מאמרים אחרונים

תרצו שנחזור אליכם ?

מלאו את הטופס ויעוץ לימודים יחזור אליכם בהקדם
 
גלילה למעלה

מלאו את הטופס ויעוץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן